Dieta bez wyrzeczeń

Poradnia dietetyczna jest tym miejscem, z którego korzystają głównie kobiety. Nie chodzi w tym momencie o sam efekt odchudzania, ale przede wszystkim o wejście w tryb zdrowego odżywania się. Oczywiście, kwestia odchudzania też jest tutaj bardzo istotna. Jednak warto pamiętać, że nie wystarczy jeść mniej, ale trzeba postawić na temat zdrowego jedzenia oraz jak zadbać o to, aby być w trakcie dnia jak największy czas w ruchu. Dieta odchudzająca to nie tylko wyrzeczenia i katowanie się miesiącami, ale dieta to przede wszystkim zdrowe odżywianie się i  dbanie o własne ciało.Jeśli zatem chcesz zadbać o swoją sylwetkę, a przy tym jeść zdrowo, wówczas koniecznie musisz udać się do profesjonalnego dietetyka, który z pewnością ustawi Tobie tak dietę, aby efekt końcowy był odzwierciedleniem Twojego wcześniejszego zamierzenia.

Jeśli już jesteś po wizycie u dietetyka i zamierzasz przystąpić do diety, musisz pamiętać o kilku podstawowych zasadach:

1. Z pewnością dietetyk przed przystąpieniem do diety zaleci Ci oczyszczenie organizmu, które polega na przyjmowanie co kilka dni jedynie napojów, takich jak świeże soki czy niskokaloryczne zupy. Dzięki temu żołądek ulegnie sporemu skurczeniu. Oczyszczenie organizmu to pierwszy, ale zarazem niezwykle istotny punkt w kierunku profesjonalnego, a przede wszystkim skutecznego odchudzania. Musisz pamiętać, że proces odchudzania nie trwa kilka dni czy tygodni, zatem ważne jest uzbrojenie się w cierpliwość i stopniowo zmieniać swoje, nie zawsze zdrowe, nawyki żywieniowe

2. Na samym początku trudnej drogi ku odchudzaniu, powinnaś zadać sobie pytanie, w jakim celu wykonujesz taki ruch. Jest to istotna sprawa, bowiem jeśli zdasz sobie sprawę, jakie to dla Ciebie ważne, wówczas pozwoli Ci to dodać pewnej motywacji prowadzącej do osiągnięcia ostatecznego sukcesu. Dieta nie polega tylko na kwestii wyrzeczenia z jedzenia danych produktów, ale też nad odpowiednią pracą swojego własnego umysłu

3. Kolejny bardzo ważnym punktem jest aktywność fizyczna. Nie wystarczy kłaść nacisku jedynie na odpowiednie jedzenie, ale też trzeba postawić na codzienny ruch. Kilkanaście minut biegu, ćwiczeń na siłowni bądź w domowym zaciszu, będzie idealnym uzupełnieniem diety

4. Pamiętaj, że podczas odchudzania można jeść! Ważne jest to, aby jeść zdecydowanie małymi porcjami, ale za to częściej spożywać posiłki. Dietetycy zwykle polecają, aby w ciągu dnia spożywać od czterech do pięciu posiłków co trzy cztery godziny.

Sprawiaj sobie prezenty

Ciekawym systemem motywacyjnym jest sprawianie sobie prezentów, na przykład tygodniowych. Jeśli w ciągu tygodnia nie przerwiesz diety, wówczas kup sobie jakiś fajny ciuch czy sprzęt AGD. I tak co tydzień. Pokaż, że potrafisz być silna, a jednocześnie doceniaj swoją determinację.